000 | 02152naa a22003014i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | BIBCPS | ||
005 | 20210506111926.0 | ||
008 | 191205s2018 spc||||| |||||0|| 0 cat|c | ||
040 |
_aES-BaMNA _bcat _erda _cES-BaMNA |
||
041 | _acat | ||
100 |
_aSala, Teresa-M. _eautor _9149 _q(Teresa Montserrat) |
||
245 | 1 | 3 |
_aLes arts a escena : _bl’experiència del Teatre de Natura |
300 |
_aPàgines 113-128 : _bil·lustracions |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_asense mediació _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolum _bnc _2rdacarrier |
||
504 | _aNotes | ||
505 | 8 | _aDins del moviment simbolista a Catalunya, Adrià Gual, Apel·les Mestres, Santiago Rusiñol i altres modernistes van seguir l’ideal de l’època de la Gesamtkunst (obra d’art total). Tots aquests creadors van transitar per la plàstica, la poesia i les arts escèniques, les quals no es poden entendre sense la música. Amb el projecte del Teatre líric català d’Enric Morera, que va comptar amb altres compositors, com Enric Granados i Jaume Pahissa, o l’experiència del Teatre Íntim de Gual, pretenien construir un veritable espectacle popular modern. Entre 1910 i 1914, l’anomenat Teatre de Natura és la simbiosi que ha de tenir lloc entre l’intèrpret i l’espectador.En aquest article partim del que s’ha dit fins ara sobre el tema i, oferint nous continguts, plantegem alguns elements d’anàlisi a partir de les obres Canigó de Jacint Verdaguer, Flors de Cingle d’Ignasi Iglésias i Rondalla bosquetana. La viola d’or d’Apel·les Mestres. | |
530 | _aDisponible també en línia | ||
600 | 0 |
_aGual, Adrià _d1872-1943 _91990 |
|
600 | 0 |
_aMestres, Apel·les, _d1854-1936 _92017 |
|
600 | 0 |
_aRusiñol, Santiago _d1861-1931 _91581 _xCrítica i interpretació |
|
773 | 0 |
_tMatèria : revista d'art _dBarcelona : Departament d'Història de l'Art, Universitat de Barcelona, 2001- _x1579-2641 _gNúmero 12 (2017) _wb28061433 |
|
856 | 4 | 1 |
_zAccés lliure _uhttps://revistes.ub.edu/index.php/materia/article/view/17430 |
907 |
_a.b73605438 _b14-09-20 _c05-12-19 _d05-12-19 _ea _fl _g- _hcat _ispc _j0 _k0 |
||
940 | _aMNAC | ||
942 |
_2udc _cCF |
||
999 |
_c4858 _d4858 |