000 02152naa a22003014i 4500
003 BIBCPS
005 20210506111926.0
008 191205s2018 spc||||| |||||0|| 0 cat|c
040 _aES-BaMNA
_bcat
_erda
_cES-BaMNA
041 _acat
100 _aSala, Teresa-M.
_eautor
_9149
_q(Teresa Montserrat)
245 1 3 _aLes arts a escena :
_bl’experiència del Teatre de Natura
300 _aPàgines 113-128 :
_bil·lustracions
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _asense mediació
_bn
_2rdamedia
338 _avolum
_bnc
_2rdacarrier
504 _aNotes
505 8 _aDins del moviment simbolista a Catalunya, Adrià Gual, Apel·les Mestres, Santiago Rusiñol i altres modernistes van seguir l’ideal de l’època de la Gesamtkunst (obra d’art total). Tots aquests creadors van transitar per la plàstica, la poesia i les arts escèniques, les quals no es poden entendre sense la música. Amb el projecte del Teatre líric català d’Enric Morera, que va comptar amb altres compositors, com Enric Granados i Jaume Pahissa, o l’experiència del Teatre Íntim de Gual, pretenien construir un veritable espectacle popular modern. Entre 1910 i 1914, l’anomenat Teatre de Natura és la simbiosi que ha de tenir lloc entre l’intèrpret i l’espectador.En aquest article partim del que s’ha dit fins ara sobre el tema i, oferint nous continguts, plantegem alguns elements d’anàlisi a partir de les obres Canigó de Jacint Verdaguer, Flors de Cingle d’Ignasi Iglésias i Rondalla bosquetana. La viola d’or d’Apel·les Mestres.
530 _aDisponible també en línia
600 0 _aGual, Adrià
_d1872-1943
_91990
600 0 _aMestres, Apel·les,
_d1854-1936
_92017
600 0 _aRusiñol, Santiago
_d1861-1931
_91581
_xCrítica i interpretació
773 0 _tMatèria : revista d'art
_dBarcelona : Departament d'Història de l'Art, Universitat de Barcelona, 2001-
_x1579-2641
_gNúmero 12 (2017)
_wb28061433
856 4 1 _zAccés lliure
_uhttps://revistes.ub.edu/index.php/materia/article/view/17430
907 _a.b73605438
_b14-09-20
_c05-12-19
_d05-12-19
_ea
_fl
_g-
_hcat
_ispc
_j0
_k0
940 _aMNAC
942 _2udc
_cCF
999 _c4858
_d4858